Om oss – vår visjon og vårt motto

Trygghet hele veien

Vi gir deg trygghet gjennom hele prosessen: Fra bestillingen gjøres, med kort svartid, tydelige priser uten skjulte tillegg, med sikre betalingsløsninger, til selve reisen, fra kunden går om bord og helt til kunden er framme ved destinasjonen. Vi kaller det: "Trygghet hele veien".

kort om oss

Utvikling og miljøfokus

OsloBuss® har utviklet seg til å bli et av Østlandets største busselskap. Med sterkt fokus på sunn drift og på miljø tror vi OsloBuss vil ha et sterkt fotfeste i tiden fremover. Vi ønsker å sitte i førersetet for det grønne skiftet og jobber aktivt for å bidra til våre felles klimamål. Vi skal gå foran og vise vei!  Vår stab består av kompetente medarbeidere med lang fartstid fra bussbransjen, andre bransjer og store konsern. Sammensetningen tilfører selskapet "frisk pust" gjennom fokus på rutiner, struktur, nytenkning og teknologiutvikling. Dette bidrar til nye innovative og kundenære tjenester tilpasset våre kunders behov, samt fokus på sunn og bærekraftig drift. Vi tror dette vil være avgjørende  i en konkurranseutsatt bransje som vi er en del av.

Vi har en moderne og miljøvennlig busspark som utelukkende består av kjøretøy med siste generasjons miljømotorer. Bussparken erstattes nå med fossilfrie elektriske turbusser i høyt tempo. Vi følger produsentenes anvisninger i forhold til serviceintervaller og har nødvendige vedlikeholdsavtaler. Dette er med på å sikre en god og trygg leveranse

2002
året vi ble grunnlagt

Mye har skjedd siden vi startet opp under navnet Oslo Bussutleie, i 2002.

1 200 000
passasjerer hvert år (2019)

Vi utfører daglige shuttle-tjenester og frakter i snitt ca. 3500 passasjerer hver dag.

Sertifiseringer
Styringssystemer 

• ISO 9001 (kvalitet)
• ISO 14001 (miljø)
• ISO 45001 (HMS)
• MyCare (smittevern)
• Miljøfyrtårn



• Tydelig organisasjonsstruktur
• Fokus på kontinuerlig forbedring og utvikling

Vår visjon

Trygghet hele veien


Trygghet hele veien pryder alle våre busser med store bokstaver. For oss handler det om mye mer enn en trygg reise, for det er for oss en selvfølge. Trygghet hele veien gjenspeiler seg i alle ledd i organisasjonen: fra kunde og leverandør til hver enkelt ansatt. Vi streber kontinuerlig etter å etablere, fastholde og utvikle positive holdninger både internt og i forholdet til våre kunder og samarbeidspartnere. OsloBuss skal være en trygg og forutsigbar arbeidsgiver, trygg og forutsigbar kunde og en trygg leverandør som du alltid kan stole på. Vi tror på langvarige relasjoner til våre kunder og samarbeidspartnere.

Som kunde skal du være trygg gjennom hele prosessen: Fra bestillingen gjøres til kunden er framme ved destinasjonen. Vi har et helautomatisk varslingssystem som gir oppdatert informasjon om blant annet kontaktinformasjon til sjåføren og en link til sporing av bussen, slik at du til enhver tid kan se hvor bussen din er.

Som kunde hos oss skal du slippe alle bekymringer og fakturabeløpet skal samsvare med den avtalte prisen. Du skal i tillegg være trygg på at sjåføren som betjener et av våre kjøretøy er erfaren, har gjennomført et opplæringsprogram og er sjekket ut på aktuelt kjøretøy.

Våre ansatte

Som kunde hos oss skal du være trygg på at sjåføren som betjener et av våre kjøretøy har erfaring og har gjennomført selskapets opplæringsprogram for sjåfører. Alle våre medarbeidere bidrar til å levere en forutsigbar, trygg og komfortabel bussreise i samsvar med våre rutiner.

Våre lokalkjente, dyktige og hyggelige sjåfører kurses regelmessig for å møte våre krav til kundeservice og miljøvennlig kjørestil. Vi har en nullvisjon i arbeidet med sikkerhet, for å unngå skader på mennesker, materiell og miljø. Derfor er et av våre viktigste tiltak å gjennomføre årlige kurs i livreddende førstehjelp. Våre medarbeidere er vår viktigste ressurs!

Samfunnsansvar

For oss er det viktig å støtte opp lokalt. Derfor setter vi av et beløp hvert år som fordeles på lag, foreninger, prosjekter og idelle organisasjoner. Vi har siden 2019 vært stolt hovedsponsor for Idrettslaget Kjelsås.

Miljøfyrtårn

Som Miljøfyrtårn jobber vi systematisk med miljøtiltak i hverdagen. Vi oppfyller kriterier og gjennomfører tiltak for en mer miljøvennlig drift og godt arbeidsmiljø. Alle kjøretøy inngår i en regelmessig vedlikeholdsplan, og vi jobber systematisk med helse, miljø og sikkerhet – og tilfredstiller alle krav i internkontrollforskriften.

Et av våre miljøtiltak vi har iverksatt er å registrere kjørestil og forbruk opp mot hverandre og vi gjennomfører interne økokjøringskurs. Kjøretøyene innehar nødvendig kjøreanalysesystem for å kunne dokumentere avvik og for å kunne avdekke forbedringsområder.

ISO kvalitetsarbeide

Vi er ISO 9001-sertifisert. ISO 9001 er verdens mest anerkjente standard for kvalitetsstyring. Sertifiseringen gjør oss i stand til å jobbe mer målrettet med bedriftens kvalitetssystem og prosesser. Dette bidrar til økt effektivitet og fremfor alt handler det om kundetilfredshet – at vi vil at våre kunder skal være 100% fornøyde når de har reist med oss.

Du kan lese mer om Iso-sertifiseringen her.

Konstant utvikling

Sammen med teknologiselskapet Ferdia bygger vi bransjens ledende IT plattform for turbussbransjen. Våre teknologiske løsninger effektiviserer også administrasjonarbeid og bidrar til en mer miljøvennlig utnyttelse av bussflåten.

Vi jobber hardt for å levere trygghet og kvalitet til våre kunder - fra første klikk, gjennom hele reisen til fakturaen er betalt.